Dokładnie takiego połączenia to się nie da, ale można zrobić coś działającego identycznie (patrz rysunek poniżej)
Elementy zaznaczone na czerwono maja dużo większą sztywność niż pozostałe i w efekcie działa to jak połączenie "łyżwowe". Dokładna odłegłość "łyżew" od siebie na ma znaczenia, ale musi być większa od zera.
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć w jaki sposób zdefiniowac kratownicę składająca sie z dwóch tarcz, czyli ma ona przegub miedzy dwoma węzłami. W przybliżeniu chodzi mi o takie coś:) Z góry dzieki za pomoc
_______ ______
I\ I I / I
I \ I I / I
I____\_IoI/_____I
^ ^
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć w jaki sposób zdefiniowac kratownicę składająca sie z dwóch tarcz, czyli ma ona przegub miedzy dwoma węzłami. W przybliżeniu chodzi mi o takie coś:) Z góry dzieki za pomoc
_______ ______
I\ I I / I
I \ I I / I
I____\_IoI/_____I
^ ^
W najprostszej wersji można połączyć środkowe pręty (Wersja A):
lub rozsunąć je na kilka centymetrów i połączyć na sztywno elementem o bardzo dużym polu przekroju i małym momencie bezwładności (Wersja B) (sztywne połączenie dla smukłych prętów kratownicy nie wnosi dużego błędu)
albo połączyć przegubowo, ale ze względu na niestabilność koniecznie jest podparcie łącznika podporą o bardzo dużej podatności (Wersja C)
Dla wszystkich wersji wyniki sÄ… prawie identyczne
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum